”Love your breasts. We do”

”Love your breasts. We do”, lyder det i en ny undertøjskampagne fra modetøjskæden Lindex, der sidste år åbnede deres første butik i Danmark. Modetøjskæden har næsten 500 butikker i 18 lande og hylder altså nu kvinders forskelle i forårets kampagne.

Vi synes, det er på tide at se anderledes på kvinders bryster. Kvinders bryster har altid været udsat for forskellige symbolske metaforer som grapefrugter, citroner og bjergtoppe. Med denne kampagne vil vi hylde kvinders forskelle og opfordre hver kvinde til at elske sig selv og sine bryster, præcis som de er uanset form og størrelse, siger Loa Kristjansdottir, der står bag Lindex i Danmark:

Mode- og brandekspert Dorrit Bøilerehauge, der har mange års erfaringer med at analysere modeindustriens budskaber i sin forskning, har gransket Lindex’ Love your breasts-kampagne.

Den rammer et område, hvor mange kvinder har komplekser. Det er ikke banebrydende holdninger, men det virker især på grund af humoren i kampagnen. Og her skal de have kredit for at lykkedes med en type indhold, som mange andre modebrands har forsøgt sig med før dem uden succes. 

”Love your breasts. We do”

 Ifølge Loa Kristjansdottir er Lindex ude på at styrke kvinders opfattelse af dem selv:

Vi ønsker at styrke og inspirere kvinder til at være stolte af deres bryster. Vi vil gerne få dem til at reflektere over, at alle kvinder er forskellige og omfavne deres egne bryst-metaforer med selvsikkerhed, siger hun.

Lindex’ undertøjskampagne handler om naturlige personer, som identificerer sig selv som kvinder. De er alle i forskellige situationer og veje i livet, hvor de på en stolt og selvsikker måde reflekterer over deres bryster og tager ejerskab over deres metaforer.