Løvens Hule

I et af de sjoveste pitches i Løvens Hule nogensinde sikrede Odense-virksomheden LIKEconcrete sig i aftes en ny investor i form af Jacob Risgaard fra Coolshop.

Fortsætter efter reklamen:

Jacob overtog 33 procent af virksomheden, der i forvejen har midtjyske Marlon Tørmørtel som medejer, og opgaven består således i at få ejerkredsen til at udfolde potentialet for LIKEconcrete. I den forbindelse bliver den delvist Coolshop-ejede virksomhed bySOMMER en vigtig brik i markedsføringen af LIKEconcrete, idet bySOMMER i forvejen har agenturet på en række produkter, der sælges i detailhandlen herhjemme og i udlandet, bl.a. de populære Lykketrolde.

LIKEconcrete har egenhændigt udviklet en unik teknik, der efter et 3D-print af støbeformen gør, at man kan støbe fx bakker, små opbevaringsbokse, opladerstationer, spejle o.lign. i en betonvariant, der er 100 procent danskproduceret og ikke mindst bæredygtig. Betonen kan således pulveriseres, når produktet ikke længere skal bruges, hvorefter det på ny kan indgå i naturens kredsløb. Støbeteknikken og betonen gør det endvidere muligt at arbejde med former og overflader, der tidligere har været forbeholdt andre materialer.

Klik på billedet og se programmet:

Fortsætter efter reklamen:

Løvens Hule

“Siden etableringen af LIKEconcrete for fem år siden har vi brugt næsten alle timer i døgnet på at nå frem til en produktionsmetode, der tager udgangspunkt i beton som råvare, men hvor vi udnytter en ny støbeteknologi til at skabe hidtil usete muligheder med designet. Vi er meget opmærksomme på ikke at tilføre jorden noget, der ikke også kan indgå i et cirkulært og bæredygtigt kredsløb, og det er vi nået i mål med. Nu skal vi bruge investeringen og vores nye ejerkreds til at udvide antallet af forhandlere og markeder. Vi tror på, at vi kan skabe en global virksomhed, og her kommer vi naturligvis til at trække på Jacob Risgaards mangeårige erfaring med internethandel og internationalisering”, siger Henrik Andersen, stifter af LIKEconcrete.

“Kombinationen af energien og innovationskraften i LIKEconcrete, bySOMMERs erfaring med detail og design og Coolshops ekspertise i e-handel gør det til en oplagt investeringscase for os. Få virksomhedsejere har begejstret mig og givet mig lige så meget energi som Henrik Andersen, og selvom vi skal arbejde med en del ting for at få virksomheden op på næste niveau, glæder jeg mig enormt meget til at komme i gang. Jeg tror, vi står med et kæmpe stort uudnyttet potentiale i virksomheden”, kommenterer Jacob Risgaard.

Målgruppen for LIKEconcrete er både private, hoteller og butikker, og virksomhedens teknologiske forspring, når det gælder 3D-print, gør det uhyre nemt at tilføje nye designs og former i et tæt samarbejde med virksomhedens formgivere. De består typisk af lovende unge navne og allerede etablerede internationale designere.

Reklame:

Reklame: