Japanske Daigo Saito slagter hvert år flere hundrede sæt dæk. Han er en af de første i verden, der har fået den nye Toyota GR Supra ombygget til drifting – og til det bruger han dæk fra Zeknova.

Fortsætter efter reklamen:

Du kender måske ikke dækmærket Zeknova, men det bruges faktisk af ingen ringere end en af klodens dygtigste driftere. Daigo Saito.

Men du behøver ikke være drift-kører for at få gavn af Zeknova. Sidste år fik det japansk fremstillede dæk nemlig EU-mærkat, hvilket betyder, at Zeknova må sættes på personbiler herhjemme i lille Danmark.

RS606-serien fås i 18” med 225/40 i profil og med masser af erfaring fra alverdens driftbaner. Det er designet til at yde optimalt greb, selv i situationer hvor asfalten svinger mellem både vådt og tørt underlag.

Fortsætter efter reklamen:

Brug dem også på racerbanen

Semislicks-dæk er det rette valg til dig, som har en gadebil med power. Og dækket fungerer også helt fint til en fed trackday med gutterne. Eller drifting hvis du skulle få lyst til den slags.

Chefredaktør på Boosted.dk, Martin Poorhamidi, er også fan af Zeknova-dæk. Hans lynhurtige Mercedes C63 AMG med over 700 hk kører på det japansk fremstillede dæk.

– Jeg har prøvet mange forskellige dækmærker og modeller i min tid med motorsport – Zeknova er uden sammenligning det bedste dæk i sin prisklasse. Vi oplever mere greb og derved højere hastighed gennem svingene, men også en længere holdbarhed end konkurrenterne. Vi er ikke i tvivl om, hvem der skal levere dækkene til sæsonen 2020”, udtaler Martin til Boosted.dk.

Reklame:

I Danmark fås Zeknova-dæk hos Jocks.dk. Et sæt 18” semislicks i 225/40 står til 1.261 kroner stykket, mens 20” i 285/35 fås til 1.985 kroner.

Klik her og læs mere!

Zeknova dæk

Reklame: