Deep Rock Galactic
Teamet bag: Robert Friis, Art Director - Philip Mygind, Senior Programmer - Henrik Edwards, CTO - Søren Lundgaard, CEO - Mikkel Martin Pedersen, Game Director - Jonas Solhøj Møller, Lead Programmer

Danske Ghost Ship Games afslører tallene bag lanceringen af deres første spil og et af sidste års mest overraskende smash-hits, der har præsteret at sælge to millioner kopier og omsætte for 300 millioner kroner.

Fortsætter efter reklamen:

Siden lanceringen af Early Access i maj sidste år er co-op FPS spillet Deep Rock Galactic gået stærkt frem med salgstallene tredoblet siden 2019. Som nummer 1 på Steams bestsellerliste flere gange i løbet af 2020 har den den danske spiludvikler Ghost Ship Games og svenske udgiver Coffee Stain Publishing i dag meddelt, at spillet har solgt over to millioner eksemplarer på PC og Xbox.

På Steam alene i 2020 havde spillet i gennemsnit 46.300 aktive spillere dagligt. Med mere end 300.000 mennesker der spiller Deep Rock Galactic på Steam hver måned, er brugerbasen næsten tredoblet siden 2019. Spillere har brugt mere end otte tusind virkelige års minedrift til Morkite på Hoxxes siden spillets lancering i 2018.

Deep Rock Galactic er intet uden sit community, og det har været drivkraften bag spillets succes. Med over 189.000 aktive medlemmer er DRG Discord-serveren blandt de 25 mest aktive spilservere i verden. Siden lanceringen i 2018 har mere end 1000 fans bidraget til indsatsen for at oversætte Deep Rock Galactic til mere end 20 sprog.

Fortsætter efter reklamen:

Søren Lundgaard, administrerende direktør for Ghost Ship Games udtaler: ”Det er et grundlæggende princip i vores studie, at vores spil ikke kun handler om at arbejde sammen når man spiller dem, men også i den måde, de er bygget på. Vi har været åbne over for vores community gennem hele udviklingsprocessen. Vi er et lille studie, men den loyalitet og lidenskab som vores fans har vist, har gjort det muligt for os at skabe noget enormt. Deep Rock er i høj grad et spil i udvikling, og vi er glade for at afsløre hvad vi har i vente for 2021, med mange af de kommende tilføjelser inspireret af community’et selv!”

Albert Säfström, administrerende direktør for Coffee Stain Publishing fortsætter:
”Da Deep Rock Galactic blev lanceret i Early Access i 2018 var der ikke så meget indhold i spillet. Siden da er spillet vokset markant i omfang, ambitioner og kvalitet. Dermed har Ghost Ship bevist, at man med et dedikeret hold og korte iterationer kan lytte til feedback og levere nyt indhold på et højt niveau. Resultatet taler for sig selv.”

Læs mere om spillet her!

Året 2020 har været meget skelsættende for Deep Rock Galactic og Ghost Ship Games – opsummeret grafisk ser det ud som følgende:

Reklame:

Reklame: