Reklame:
Blux Astralis gaming brille
Artiklen fortsætter efter reklamerne:

Danske Astralis fortsætter arbejdet for at optimere forholdene for organisationens spillere både på og uden for serveren. Sammen med den danske startup Blux, som specialiserer sig i blue-light briller, har de indgået en eksklusiv aftale om lanceringen af en nyudviklet blue-light brillekollektion dedikeret til gamere og esports-udøvere med fokus på netop gaming health.

Danske Astralis pionerer, når det gælder performanceoptimering og forholdene for spillere og organisation. Med målet om at udvikle spillere, trænere og hold har Astralis gennem tiden indgået en række samarbejder med større regionale og globale brands og aftalen med de danske iværksættere hos Blux er endnu et eksempel på, hvordan organisationen arbejder med udviklingen uden for selve spillet.

Jakob Lund Kristensen, grundlægger af Astralis:

Artiklen fortsætter efter reklamerne:


– Fra første dag har vi i Astralis arbejdet på at optimere forholdene for konstant at forbedre holdenes præstationer og for at sikre, vi hele tiden er foran udviklingen. Samtidig ønsker vi at omfavne det positive i gaming og esport, hvilket blandt andet indebærer fokus på en balanceret og positiv livsstil. En af forudsætningerne for at kunne præstere over tid er fysisk og mental balance, hvilket ud over det åbenlyse blandt andet kræver en god søvnrytme og restituering. Det er én af årsagerne til at vi har indgået et samarbejde med Blux om lanceringen af deres nye blue-light briller, som er specielt designet til alle, der bruger megen tid foran skærmen – især gamere.

– Brillerne er designet efter feed-back fra en række spillere og mere end 1.000 gamere og i Astralis glæder vi os til at tage produktet i brug og til at tilbyde præcis samme briller til fans og gamere generelt, fortæller Jakob Lund Kristensen, der tilføjer:

– Brillerne vil være tilgængelige online, men selvfølgelig også i vores nye, to-etagers gaming-mekka Astralis Nexus, som vi åbner d. 19. juni, fortæller Jakob Lund Kristensen.

Emilia Ciepiel, Head of Science i Blux:

– Forskning viser at overeksponering af kunstigt blåt lys efter mange timer ved skærmen kan forstyrre dit indre biologiske ur og andre kropslige funktioner. Det kan have konsekvenser for din søvn, koncentration og dermed din performance. Derfor har vi udviklet en brille der kan mindske gener forårsaget af for meget skærmtid, sikre en god kvalitetssøvn og dermed restitution, hvilket i sidste ende vil påvirke din in-game præstation positivt, siger Emilia Ciepiel.

Blux Astralis gaming brille

Kristian Møller er medstifter og direktør i Blux, og han har store ambitioner for det nye samarbejde med Astralis:

– Vi er utroligt stolte og ydmyg over at indgå et samarbejde med en international industrileder som Astralis. I Blux har vi altid set esport og gaming som et oplagt marked for os, da vores blue-light briller kan gavne gamere på alle niveauer. Ligesom Astralis har haft det fra første dag, har vi i Blux også store internationale ambitioner. Via dette samarbejde ser vi frem til at introducere kollektionen for det globale esportsmarked. Brillerne kan gavne alle gamere på tværs af landegrænser, alder, køn og niveau, og vi glæder os til at se modtagelsen.

Denne nye blue-light brille fra Astralis og Blux har et specialudviklet filter, der filtrerer det kunstige blå lys fra bl.a. computerskærme. En overeksponering af dette kan medføre søvnproblemer, hovedpine og irriterede øjne og gamere vil derfor kunne nyde stor gavn af at benytte brillerne foran skærmen. Brillerne er testet af mere end 1.000 gamere for at kunne sikre den perfekte pasform, uden gener og irritationer for hverken lyd eller billede.

Gamerbrillen Vizor fra Blux kan allerede nu købes via crowdfunding platformen Kickstarter. Her kan projektet “pledges” og brillen forudbestilles.

Derefter forventer Blux i første omgang at lancere brillen i hele Norden.