The Burger Concept
The Burger Concept

Burgerkæden The Burger Concept, hvor en burger med pomfritter kan købes for bare 49 kroner, vokser eksplosivt og spreder sig til hele landet. Visionen er, at alle skal have råd til et godt burgermåltid.

49 kroner for en saftig burger med varme sprøde fritter. Lyder det godt?

Det er, hvad de jyske burgerbrødre, Simon og Morten Franck Jakobsen, langer over disken i deres unge restaurantkæde, The Burger Concept. Det er blot tre år siden, de to brødre fik drømmen om at starte et helt nyt burgerkoncept i det jyske, og i dag åbner deres restauranter op over det hele i Danmark.

– Vi synes, de etablerede restauranter og kæder tager for høje priser for deres burgere og menuer. Så for tre år siden besluttede vi os for at udvikle et koncept, hvor vi kunne trække prisen for en burger med fritter ned på et niveau, der er fair for alle. Det eneste, vi har valgt fra, er drikkevarer. Vi kalder det ’jysk, hurtigt og billigt’, siger Simon Franck Jakobsen.

Unge og familier skal også kunne spise ude
De to brødres burgerkæde skiller sig i den grad også ud fra andre moderne burgerkæder. Hos The Burger Concept serverer de lækre kvalitetsburgere og tilbehør i tjekkede omgivelser – men til en brøkdel af prisen. Mens en burger med pomfritter her kan købes for bare 49 kroner, kan en menu hos konkurrenterne hurtigt løbe op i 100 kroner.

Fortsætter efter reklameblokken:

– Til den pris er det muligt for alle, også studerende og børnefamilier med små rådighedsbeløb, at spise ude oftere. Drikkevarer er ikke inkluderet for at holde prisen nede. Det er en fordel, hvis man vælger at tage maden med hjem, da de fleste allerede har drikkevarer i køleskabet, men vi sælger også drikkevarer til rimelige priser, fortæller Simon Franck Jakobsen.

The Burger Concept
The Burger Concept

Ifølge tal fra Danmarks Statistik er der stor forskel på, hvor mange penge forskellige indkomstgrupper bruger på take-away og restauranter. Husstande i de laveste indkomstgrupper bruger omkring 6-9.000 kr. på restauranter om året, mens husstande med middel til høj indkomst bruger omkring 14-17.000 kr. om året.

– Med vores koncept, gør vi det muligt for dem, med et mindre madbudget, at få mere for pengene og spise ude oftere, uddyber Simon Franck Jakobsen.

Reklame:

Fortsætter åbninger trods corona: ”Københavnerne kommer til at gå amok”
Brødrenes gode tilbud til danske burgerfans har da også vist sit værd. På bare tre år har kæden formået at åbne ni restauranter. I 2020 åbnede de, til trods for coronakrisen, en restaurant i Kolding – og i 2021 restauranter i Sønderborg og Aalborg.

I 2021 åbner kæden restauranter i Hjørring og Viby, og så forventer Simon og Morten at indtage Sjælland med yderligere fem restauranter, mere specifikt i Københavns indre by, Valby, Hvidovre og to endnu ukendte byer i Storkøbenhavn.

– København er en af de byer, vi ser særligt frem til at åbne i. Vi er sikre på, at københavnerne kommer til at gå amok, når de oplever vores kvalitet og pris. De er vant til at betale langt højere priser for deres burgere, så der er ikke nogen tvivl om, at vores prisvenlige måltider er kærkomne, fortæller Simon Franck Jakobsen.

The Burger Concepts restaurant i Københavns indre by, der bliver kædens flagship store, åbner i 350 kvadratmeter store lokaler på Frederiksborggade ved Nørreport St.

Reklame:

Reklame: