Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid

Er du træt af de samme tyske eller franske biler, som så mange andre triller rundt i? Så kan den nye Jeep Compass som plug-in-hybrid måske være løsningen. Prisen er nemlig helt okay!

Med de to nye plug-in-hybrider Jeep Renegade 4xe og Jeep Compass 4xe tager Jeep et stort skridt i en elektrisk retning. De to nye modeller kommer begge med enten 190 eller 240 hk, der kommer fra en 1,3-liters benzinmotor med turbo, som yder enten 130 eller 180 hk, samt en elmotor mellem baghjulene, der leverer yderligere 60 hk. Elmotoren får strøm fra et batteri på 11,4 kWh, hvilket giver rækkevidde på op til 44 km WLTP på ren el.

Fortsætter efter reklameblokken:

Elmotoren leverer 250 Nm, mens der kommer op til 270 Nm fra forbrændingsmotoren. Kombinationen af de to giver bomstærke præstationer. 0-100 km/t. kan overstås på ned til 7,5 sekunder, mens tophastigheden er 200 km/t. i hybridtilstand og 130 km/t. på el. Batteriet bliver opladet under kørslen med benzinmotoren, men kan naturligvis også oplades både hjemme og ved offentlige ladestandere.

Firehjulstræk og automatgearkasse er standard

Jeep Compass 4xe kommer til Danmark i fire udgaver – Longitude, Limited, S og Trailhawk. Jeeps arv som terrænets ukronede konge fornægter sig ikke – alle udstyrsvarianter har firehjulstræk og 6-trins automatgearkasse som standard, hvilket sikrer, at man kan komme frem overalt, og sætter en høj standard på markedet for firehjulstrukne personbiler. Derudover kommer alle udgaver af Jeep Compass 4xe også med 4WD Lock, som sikrer permanent firehjulstræk, trækkraft og fordeling af kræfter mellem for- og bagaksel ved hastigheder op til 15 km/t. og efter behov ved hastigheder derover.

Reklame:

Firehjulstrækket er altid garanteret med 4WD Lock, for funktionen medfører, at Compass 4xe’s generator laver strøm til elmotoren, hvilket sikrer maksimal og konstant trækkraft til bagakslen. Funktionen 4WD Low er også standard i alle udgaver og sikrer optimal udnyttelse af bilens kræfter i særligt vanskeligt terræn som sand eller grus.

Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid

Ægte offroad-egenskaber

Reklame:

Derudover kommer de alle med Selec-Terrain System 4WD, der giver føreren mulighed for at vælge den rette køreindstilling til enhver lejlighed med mulighederne Auto, Snow, Mud & Sand og det nye program Sport, der strammer styretøjet og speederresponsen. Desuden kan føreren vælge mellem tre forskellige Hybrid Modes, der afgør, om Compass 4xe kører på el, benzin eller begge dele. Med Hybrid Mode arbejder de to motorer sammen, med Electric Mode anvendes kun elmotoren, og med E-save Mode anvendes kun benzinmotoren, mens batteri og elmotor spares eller ligefrem oplades til 80 procent.

Kombinationen af benzinmotor, elmotor, firehjulstræk, køreindstillinger og funktioner gør Compass 4xe i stand til at komme frem overalt og er helt i tråd med Jeeps mantra, “go anywhere, do anything”. Alt sammen som standard i alle udgaver.

Longitude fra 320.000 kr.

Udstyrsniveauet er lige så omfattende. Jeep Compass 4xe Longitude er en ny udstyrsvariant på det danske marked og kommer med 190 hk, 8,4’’ Uconnect med Apple Carplay og Android Auto, 7’’ TFT-display bag rattet, hvor speedometeret er erstattet af en energimåler, hvis baggrund skifter farve, afhængig af om der køres på rent el (grønt) eller hybrid (blå), Hill Descent Control, automatisk nødbremse, fartpilot, 17’’ alufælge, tågelygter, klimaanlæg, DAB-radio, parkeringssensor bag, læderrat med ratbetjening, lys- og regnsensor, aktiv vognbaneassistent og ambient belysning.

Alt sammen vel at mærke i indstigningsmodellen, der kommer til Danmark med en pris på 320.000 kr.

Limited fra 340.000 kr.

Trinnet over er Compass 4xe Limited, der også kommer med 190 hk, men som desuden byder på navigation, bi-xenon-lygter på 25 W, LED-baglygter, automatisk langt lys, varme i forsæder og rat, varme ved viskerbladene foran, el-indklappelige sidespejle, Keyless Start&Go, alarm, 230V-stik, automatisk nedblændeligt bakspejl, ambient belysning plus og el-justerbar lændestøtte på førersædet. På trods af at Compass 4xe Limited indeholder udstyr for over 40.000 kr. sammenlignet med Longitude, bliver den danske pris 340.000 kr.

S og Trailhawk fra 390.000 kr.

Er der brug for (endnu) flere kræfter, kommer Compass 4xe S – der også er en ny udgave i Danmark – med 240 hk. I forhold til udstyr er den baseret på Compass 4xe Limited, men den har også 19’’ sorte alufælge, lædersæder, 8-vejs elektrisk fører- og passagersæde, tonede ruder, automatisk parkering, parkeringssensor foran, bakkamera, Alpine-lydanlæg, sort tag, elektrisk bagklap og 40/20/40-splitbagsæde. Den danske pris for Compass 4xe S bliver 390.000 kr.

Den sidste udgave i modelprogrammet er Trailhawk, som er Trail Rated og kan klare selv yderst krævende terræn. Den kommer med 240 hk og udstyrsmæssigt er også den baseret på Limited. Den har derudover køreindstillingen Rock, beskyttelse af motor, undervogn og benzintank, tonede ruder og reservehjul. Den kommer til 390.000 kr.

Renegade 4xe fra 290.000 kr.


Den mindre Renegade 4xe kommer i de tre varianter Limited, S og Trailhawk. Limited kommer med 190 hk samt bl.a. klimaanlæg, varme i forsæder samt rat, adaptiv fartpilot, 8,4’’ Uconnect med HD-touchskærm med Apple Carplay og Android Auto, 7’’ TFT-display bag rattet, 17’’ alufælge, Selec-Terrain System 4WD med Sport-indstilling, lys- og regnsensor og automatisk langt lys. Den danske pris bliver 290.000 kr.

Renegade 4xe S har 240 hk og bl.a. 19” sorte alufælge, navigation, fuld LED-lys, mørke tagrails og ekstra mørke ruder bag. Renegade 4xe Trailhawk er Trail Rated og kommer som standard med 240 hk og bl.a. 17’’ alufælge, Selec-Terrain System 4WD med Sport og Rock-indstilling og beskyttelse af motor, undervogn og benzintank. Både Renegade 4xe S og Trailhawk kommer til 330.000 kr.

Jeep Compass 4xe og Renegade 4xe kan opleves hos de danske forhandlere fra 1. september og bestilles i dag.

Reklame: