Audi TT RS slår Bugatti Veyron Super Sport af banen: 0-200 km/t på 6,42 sek.

Der er mange, som kender Bugatti Veyron Super Sport som en af de hurtigste fabriksbyggede biler i verden. Det er heller ikke uden grund, da den har nogle utrolige tider, og kan accelerere fra 0-200 på ufattelige 6,7 sek. Men denne danskejede Audi TT RS har tider, der slår selv Bugattien af pinden.

Audi TT RS’en er nemlig ikke en hvilken som helst gadebil. Den har fået en fuld Stage 3 tuning fra Unitronic med vilde hardware opgraderinger, som gør det muligt at præstere de vildeste tider, selv mod en Bugatti Veyron Super Sport. 

Helt vilde tider!
Det er ikke unormalt at man ser på HK og Nm, når man vurderer hvor stort potentiale der er i bilerne, for at komme op på de helt hurtige tider. På papiret ser det derfor også ud til, at Bugatti Veyron Super Sport med 1.199 hk og 1.500 Nm, burde slå Audi TT RS’en af pinden med dens 785 HK og 909 Nm.

Men hvis vi kigger på tiderne, er virkeligheden en helt anden. De officielle bedst registrerede tider for Bugatti Veyron Super Sport lyder på 9,9 sekunder for en ¼ mile, og kan komme fra 0-200 km/t på 6,7 sek. Her slår Audi TT RS’en Bugatti med de helt vanvittige tider på for 9,36 for en ¼ mile, og 0-200 km/t på kun 6,42 sek.*

Alle tider registreret for Audi TT RS’en:
0-100 km/t = 2,39 sek
0-200 km/t = 6,42 sek
100-200 km/t = 3,97 sek
200-250 km/t = 3,49 sek
1/8 mile = 6,11 sek
1/4 mile = 9,36 sek

Fortsætter efter annoncen:

De vildeste specs bag maskinen
Når man ser sådanne tider, kan man ikke gøre andet end at blive nysgerrig på hvad der blevet lavet på denne Audi TT RS for at få så flotte tider. Den har blandt andet fået den vildeste Stage 3 Unitronic E85 tuning, APR DQ500 Transmission Catch Can and Breather System, APR Red Ignition Coils, APR Throttle Body Inlet System, AP Racing big brake kit 370mm, Unitronic 4″, turbo inlet elbow, Unitronic Stage 3 ECU, Unitronic Stage 3 TCU, Wagner Competition Intercooler EVO3.X 600HP plus og mange flere fede stumper og dele som har gjort Audien til det bæst den er på banen.

Stage 3 tuning – Den ultimative opgradering af din bil
Når vi kommer til opgraderinger af bilens ydeevne, som vi ser på Audi TT RS’eren, er der tale om tuning af bilen. Det er her muligt at gå ind og påvirke din bils software og hardware, så du kan få endnu mere kraft ud af din bil og maksimere dens potentiale. Og det er ikke kun superbiler som det er muligt at gøre dette på.

Når man starter med at tune sin bil, vil man som regel starte ved en Stage 1 tuning. Stage 1 er en ECU-opgradering, som er professionelt udviklet til bilens OEM motorstyring. Chiptuningen foregår ved, at alle motorens parametre justeres, for at sikre at de individuelle komponenter, såsom dyser og turboladere, kører så effektivt som muligt, samt sikre ekstra power i form af flere HK og Nm.

Når man kommer helt op i en Stage 3 tuning, begynder man også at skifte det fysiske hardware på bilen, så bilens konstruktion kan holde til alt den nye kraft som tilføjes bilen. Hvis du vil læse endnu mere omkring de forskellige former for tuning der er muligt at opnå, kan du læse denne Chiptunings Guide fra Nardocar.

Hos Nardocar er de specialister i tuning af biler og har netop arbejdet på at få denne fede Audi TT RS i den topform den er i. Hvis du er nysgerrig på hvordan du kan endnu mere power ud af din bil, kan du se alle de muligheder der for at tune din bil hos Nardocar.

*Kilde til Bugatti Veyron Super Sport tider: fastestlaps.com

Har du læst?

Flere populære artikler

Annonce:

Følg Mandesiden

74,000FansLike
20,400FølgereFølg

Seneste artikler

Annonce: