Svenske el-motorcykler RGNT

CARCLUB lancerer nu to nye high-end el-motorcykler. Det er ambitionen at få mange flere ud at køre, så motorcyklerne henvender sig til alle, der ønsker en lettere bykørsel og en sjovere weekend.

Fortsætter efter reklamen:

CARCLUB er blevet importør og eneforhandler af de svenske el-motorcykler RGNT, som nu lancerer to modeller – ’Classic SE’ og ’Scrambler SE’, som begge bygger på en blanding af hightech og et smukt og gennemført retrodesign, der mest af alt leder tankerne hen på de engelske motorcyklers (Triumph og Norton) storhedstid i 60’erne. Det fortæller Stefan Kaas, der er partner i CARCLUB. RGNT-modellerne er meget gennemtænkte i deres udformning og omkring bæredygtighed, også i forhold til andre el-motorcykler, uddyber han:

̶̶­– Modellerne ’Classic SE’ og ’Scrambler SE’ byder på en masse nye features og sætter derfor en ny standard for el-motorcykler. De har samme ladestik (elegant placeret under tankdæksel) som el-biler og passer derfor til alle lade-standere – både offentlige og hjemmeladere. På den måde bliver de en oplagt add-on til alle, der har el-bil i forvejen. Motorcyklerne har også et større batteri og dermed længere rækkevidde, keyless startfunktion, elektrisk ratlås, bakgear og ikke mindst en ”boost”-funktion, der giver en ekstra god acceleration.

Hipt i storbyen
RGNT’s SE-modeller er 100 procent elektriske og udleder derfor ikke CO2. De er også fuldkommen lydløse, så man slipper for den støjforurening, der normalt er forbundet med at køre på motorcykel. Derfor henvender de sig også til et helt nyt publikum – nemlig moderne mennesker, der ikke har brug for signalværdien i at larme, men i højere grad at komme hurtigt gennem byen lydløst og bæredygtigt.

Fortsætter efter reklamen:

Der er også fokus på bæredygtighed i produktionen af RGNT’s el-motorcykler. Batterihuset er for eksempel fremstillet i genanvendt aluminium, og det er ikke mindst sådanne detaljer, der gør, at el-motorcyklerne appellerer til mange danskere, som er mere livsstilsorienterede end de typiske motorcyklister, vurderer Stefan Kaas.

– RGNT’s el-motorcykler er et højkvalitetsprodukt i et prisleje, hvor de fleste kan være med. Man er fri for at skifte gear under bykørsel, og på grund af motorcyklernes høje komfort og lydløse køreegenskaber sanser man omgivelserne på en langt mere intens måde, siger Stefan Kaas og tilføjer:

– Vi satser på at ramme det segment af danskerne, som måske ikke er til de traditionelle, tunge og støjende fossildrevne motorcykler, men som ønsker en lettere og sjovere transport i hverdagen med et moderne, miljørigtigt og super stilfuldt køretøj, der uvilkårligt vil vække opsigt og beundring foran enhver café eller arbejdsplads.

Det er muligt at sætte sit eget personlige præg på RGNT-modellerne ved selv at vælge saddel, skærme, tankfarve og lygtegrill. På RGNT’s online konfigurator rgnt-motorcycles.com kan man lege med looket og afprøve de mange forskellige muligheder.

Reklame:

Nem og hurtig opladning
Modellerne ’Classic SE’ og ’Scrambler SE’ har tilknyttet en app, der leverer OTA, over-the-air-opdaeringer i realtid, omkring opladningsstatus, resterende opladningstid, batterirækkevidde og behov for vedligeholdelse. Teknologien gør det muligt at foretage en hurtig opladning med det lettilgængelige type 2- eller 220V-ladestik (magen til el-biler) og en automatisk softwareopdatering.

– Det er afgørende for succesen herhjemme, at motorcyklerne er hurtige og nemme at lade via lettilgængelige opladestik, og det er der alle muligheder for i de danske byer med RGNT’s SE-modeller, slutter Stefan Kaas.

El-motorcyklerne forhandles fra 112.000 kroner. De kan leases gennem www.CARCLUB.dk og ses i forhandlerens showrooms i København og Kolding. Her kan man også kan testkøre de to modeller allerede nu eller på CARCLUB’s RGNT-event til maj.

Reklame: