kickmyball

Dette er sponsoreret indhold

Har du holdt i en pause fra at dyrke regelmæssig motion i en periode, og synes du det er svært at komme igang igen? Du er bestemt ikke den eneste.

Det kan synes næsten umuligt at komme op på hesten efter flere måneder, hvor det meste motion, du har fået er gåturen til bilen eller den korte cykeltur på arbejde. Derfor har vi i det følgende samlet en række råd til dig, der gerne vil igang med at dyrke motion igen. 

Tag din sportsgren op igen, hvis du er gammel sportsudøver

En af de bedste måder regelmæssigt at få rørt sig er at dyrke en sportsgren, som man synes er sjov. Har du tidligere spillet fodbold, håndbold eller noget helt tredje, er det derfor en god idé at undersøge mulighederne for at komme igang igen. Det behøver ikke at være på et seriøst hold, der træner tre gange om ugen. Du kan blot starte i det små ved for eksempel at købe udstyret og spille lidt bold med vennerne i weekenderne. Du kan for eksempel købe en kvalitetshåndbold eller -fodbold hos Kickmyball.dk. De sælger tilmed streetbolde, som kan bruges i gården og på vejen. At samle et hold venner og spille lidt i weekenden, er en god måde at fornemme, om du får blod på tanden til at blive en del af et mere seriøst hold. 

Lav en realistisk plan for din træning 

Er du typen, der ikke er interesseret i at dyrke en sportsgren, men heller vil ned og løfte jern i træningscentret eller løbe nogle gange om ugen for at komme i bedre form, er det afgørende, at du begynder med at lave en realistisk plan for dig selv. Du skal derfor ikke starte ud med at planlægge at komme i træningscentret fem gang om ugen. Begynd i det små og byg derefter langsom op. På den måde undgår du ikke kun skader, men det gør det også mere realistisk, at du holder ved træningen i det lange løb. 

Find én at dyrke motion med

Et andet godt råd, er at finde én at dyrke motion med. Dette gælder lige meget, om du overvejer at starte til fodbold igen, eller bare gerne vil få gang i dit fitness-abonnement. Lige meget hvad, kan det nemlig gøre en stor forskel, at du har en, du kan tage afsted med. På den måde holder i hinanden oppe på, at I skal ud af døren. Dette er særligt vigtigt i starten, hvor det kan være svært at finde ind i en god rutine selv. Her kan en træningsmakker altså gør en kæmpe stor forskel. Det er i øvrigt ikke afgørende, at du finder en, der er på samme niveau, eller træner af de samme grunde. Det vigtigste er, at i får hinanden afsted, selvom i er trætte og uoplagte.