Løgismose
Fortsætter efter reklamen:

Det er ingen hemmelighed, at den grønne dagsorden for alvor fylder i samtalen om fødevarer i disse år. Lige fra primærproducenten over detailhandlen til forbrugeren spirer nye produkter og behov frem i rekordtempo. For danske Løgismose er det dog vigtigt, at den hastige udvikling ikke betyder, at man går på kompromis med hverken smag, holdning eller håndværk.

”Det skal være delikat og velsmagende at spise mere grønt, og produkterne skal være lavet af gode råvarer. Derfor lancerer Løgismose nu en ny, økologisk, 100 % plantebaseret fars med gulerod og kikærter krydret med ingefær og chili. Perfekt til den grønne frokost og som grønt indslag til middagen,” siger Max Schellenbauer, kategori- og innovationsdirektør i Løgismose, og uddyber:

“Vi ser det som vores fremmeste opgave at inspirere forbrugerne til at skabe og spise lækre, grønne retter spækket med god smag, masser af krydderier og en klar holdning til både kvalitet og produktion.”

Fortsætter efter reklamen:

15% af danskerne spiser kødfrit:

Den grønne dagsorden er ikke ny i Løgismose-regi, som allerede har en række vegetariske produkter og færdigretter på hylderne hos samarbejdspartneren Netto under Salling Group. Men en stadig stigende interesse for kødfri alternativer fordrer også innovation på området.

Ifølge den seneste rapport fra organisationen Madkulturen, der hører under Miljø- og Fødevareministeriet, har hele 15% af danskerne nu om dage et fleksitarisk forhold til deres måltider. Det vil sige, at man spiser kødfrit en eller flere dage om ugen.

”At spise vegetarisk og fleksitarisk betragtes ikke længere som noget fanatisk eller frelst. Folk har fået øjnene op for, at det giver god mening at tænke dyrenes velbefindende, bæredygtighed og klima ind i måltiderne. Og så smager grøn mad bare helt fantastisk, når det er lavet ordentligt,” siger Kenneth Ibsen, formand for Dansk Vegetarisk Forening, som glæder sig til at prøve den nye plantefars, der i øvrigt bærer foreningens mærke ‘Det Grønne Hjerte’.

Reklame:

Et fokusområde for samarbejdspartneren Netto:

Med udgangspunkt i danskernes stigende interesse for inspirerende, kødfri kost, er det oplagt, at både fødevareproducenterne og detailhandlen tager ansvar for at få omsat kundernes ønsker til konkrete og appetitvækkende løsninger. Det mener Salling Group, som står bag Netto:

”Som en toneangivende spiller i den danske dagligvarehandel skal vi være med til at sætte agendaen for bæredygtighed og grønne måltider. Derfor er vi glade for at kunne tilbyde endnu et nyt, grønt og smagfuldt produkt sammen med Løgismose”, siger Sallings Groups Senior Category Manager, Nicolai Lykke.

”At folk kan gå i Netto og handle grønt og økologisk, stemmer godt overens med vores mission at give alle danskere adgang til at købe mad af høj kvalitet”, slutter Max Schellenbauer fra Løgismose.

Fakta:

  • Grønne måltider er vækstet med over 80% i de sidste 12 måneder hos Løgismose.
  • Løgismoses vegetarfærdigretter er de mest solgte i vegetar/veganer-segmentet i dansk dagligvarehandel.
  • Den nye plantefars med gulerod og kikærter fra Løgismose kan findes i Netto fra uge 18.
  • Plantefarsen fås også som en særvariant med grønkål og flækærter i uge 20 og 24.
  • Produktet har en vejledende udsalgspris på 25 kr. for 400 gr.
  • Dansk Vegetarisk Forening har kåret Netto som discountsupermarkedet med det bedste udvalg af plantebaserede varer.
Reklame: