Bugatti Bolide

Bugatti har løftet sløret for deres seneste vanvids-projekt. Denne gang lystrer bilen på navnet Bolide.

Her snakker vi 0,67 kilo pr. hk – ja, du læste det rigtigt. Kræfterne kommer fra den otteliters W16-motor, som siden VW overtog mærket har kendetegnet alt, hvad der siden har forladt fabrikken i Molsheim, Frankrig. Det skriver Boosted.dk.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:

Bugatti selv siger, at Bolide er den ultimative demonstration på deres kunnen. Og det kan vi kun give dem ret i. Bolide er en Chiron, bare med så lidt karosseri som overhovedet muligt.

Eller som Bugatti-boss Stephan Winkelmann siger det: “Bilens eneste luksus er de to sæder.”

Hva’ så med specifikationer? Jo, den vilde W16-motor er vredet godt og grundigt et par gange. Så den nu yder vanvittige 1.850 hestekræfter og 1.850 newtonmeter – det hele i en bil, der blot vejer 1.240 kilo. Eller det samme som en typisk mellemklassebil på de danske veje.

Den er hjernedød – hjernedød hurtig
Bugattis egne simulationer viser da også noget endnu mere vanvittigt. Bolide er nemlig i stand til – under de rette forhold, selvfølgelig – at accelerere fra 0 til 100 km/t på 2,17 sekunder. Mens den flyver fra 0-200 km/t på 4,36 sekunder. 0-300 km/t er ovre på bare 7,37 sekunder. 0-400 km/t er forbi på bare 12,08 sekunder.Og har du luft til mere, så går Bolide fra 0-500 km/t – ja, præcis – på 20,1 sekund. Sagt på en anden måde, den vil kunne æde samtlige af Nürburgringens 20,8 kilometer asfalt på bare 5 minutter og 23 sekunder.
Inden du får pulsen alt for højt op, er det vores sure pligt at fortælle, at Bolide næppe bliver til andet eller mere en ren blær fra Bugattis side. Den når næppe noget samlebånd.