Salg af sexlegetøj i kæmpe vækst

Under coronakrisen er mange vaner blevet ændret. Dette ses blandt andet på de to anmeldelsessider lovejoy.dk og erotik.dk, som anmelder sexlegetøj, lingeri og erotik. Hvis man sammenligner perioden fra marts til maj med samme periode sidste år, er salget steget med mere end 120 procent.

Fortsætter efter reklamen:

Siden landet lukkede ned, har mange mennesker brugt mere tid med deres partner end normalt. Hvilket for mange danskere giver mere tid til intime øjeblikke. Ifølge statistikkerne fra lovejoy.dk og erotik.dk er dette ikke en periode, som parrene har ladet gå til spilde.

Når det gælder sexlegetøj til par, er trafikken nemlig steget med 228 procent fra marts til maj 2020 i forhold til den samme periode sidste år. Der er altså noget, der tyder på, at parrene har brugt den ekstra fritid på at komme tættere på hinanden.

Ejeren af lovejoy.dk og erotik.dk forklarer

Fortsætter efter reklamen:

Vi har oplevet en helt enorm stigning i trafik til vores anmeldelsessider lovejoy.dk og erotik.dk i perioden fra slut marts frem til og med start maj måned.

Det er meget tydeligt, at når familier skal være mere sammen, så søges der fornyelse. Vi ser særligt en stigning i parrelaterede søgninger på siderne. F.eks. forspil, sexspil og 10 dages erotiske udfordringer.

Generelt har vi oplevet en stor stigning, hvilket vi naturligvis er rigtig glade for. Håbet er, at vi med en ændret adfærd kommer til at huske hinanden mere i fremtiden og ikke sætter arbejde og pligter før kærlighed og forhold,” udtaler partner, Lennart Øster.

Hvorfor stiger populariteten af sexlegetøj?

Der kan være mange grunde til, at folk er mere interesserede i sexlegetøj i disse stunder. Formålet kan naturligvis være at undgå ren og skær kedsomhed, men der er vist heller ingen tvivl om, at folk savner nærhed og fysisk kontakt. Udforskning af sex er en nærliggende aktivitet at kaste sig over, hvis man søger oplevelser inden for hjemmets fire vægge.

Reklame:

Både mænd og kvinder køber sexlegetøj

Det er ikke kun parrene, der er særligt interesserede i sexlegetøj i disse tider. Trafikken for sexlegetøj til mænd og sexlegetøj til kvinder er nemlig også steget markant. Ydermere er trafikken omkring erotiske udfordringer blevet mere end fordoblet.

Dermed er det tydeligt, at danskerne for alvor har benyttet denne krise til at blive klogere på dem selv og deres sexliv. Til trods for at boomet sker grundet ærgerlige omstændigheder, er der ingen tvivl om, at sexshopperne nyder godt af den vilde stigning.

Reklame: